Labels

Pages

Monday, December 20, 2010

my little sweetheart

Orang kata, budak yang aktif, suka buat hal, menyakitkan hati, melawan cakap kita and macam2 lagi jenayah kanak2 ni, sebenarnya bijak...betul ke? Mungkin diorang bijak, hakikatnya dalam bab ilmu tu sangat malas. Sebab tu mengong sikit. Ada sorang anak sedara aku ni umur 8 tahun. Bila aku tegur, dia cakap.....

"Hanya mama ngan daddy saya ja boleh tegur saya"...'wtf'...

Astu, sebelum ni memang susah aku nak naik tangan kat budak2 kecik. Sekarang, dah berapa kali tangan aku naik. Bila aku buat, jauh disudut hati aku rasa serba salah yang teramat. Betul ke tindakan aku. Dah kalau korang nampak tiba2 dia dok tumbuk adik dia yang umur 3 tahun sekadar suka2..then bila korang tegur banyak kali "jangan buat" ...dia buat bodo...5 kali tegur pun tak pedulik lagi...last2 tu je lah..aku bagi tambang pi balik. Degil tahap apa pun tak taw. 

Aku pernah jaga sorang budak dulu..Tak da la sedegil anak sedara aku tu. Aku jaga dari baby..sekarang dah masuk 6 tahun. Memang dia degil, tapi bila aku suruh, dia akan ikut. Dengar cakap aku. Kalau dia tau aku marah, mesti dia buat loyar buruk, tak pun menyendeng  kat aku konon nak manja2..last2 tak jadi marah...terus tergelak aku. Fuh...cool terus jiwa aku. My feveret budak, Mohd. Ilham Faris.Aku panggil dia 'adik'..tapi kadang2 dia bahasakan diri dia 'Yam'. Paling..paling..paling..paling aku sayang dan senang bela. Jap aku upload gambar dia..
11 bulan
suka menyanyi (2 1/2 tahun)
letih menyanyi, jln2 kt padang besar..akhirnya tidur dlm dakapan ku..
nak masuk 4 tahun..
dah 5 tahun..gambar last..dengan anak sepupu aku.
Pernah anak sepupu aku nak tibai pukul dia dengan penyangkut baju, apa lagi..aku terus buat terjun tiruk semata2 nak hadang daripada kena dia. Pergh!!berbirat badan aku sebelah. Pantang betul kalau ada orang cuba nak pukul dia. Hish...aku bagi cubitan teras dalam bumi kat anak sepupu aku diam2..haha...

Pernah si Yam ni nangis sampai sengkak...masa dia nampak aku naik kereta sebab nak balik Terengganu sebab cuti sem aku dah abih...time tu, aku terpaksa tipu konon nak pegi jalan2..walhal, hantar dia balik rumah mak dia. Masa mak dia dukung tu la aku cepat2 masuk dalam kereta dan nampak dia nangis sambil tangan hulur kat aku..huhu..shahdu sungguh...rindunya...lama aku tak jumpa dia...huk..hukk..

No comments:

Post a Comment