Labels

Pages

Monday, February 28, 2011

Almost lover.

I've heard story about married age. So cloudy to say that, 'kawin'...was the way to solve the problem. Was it?...And so lightly to say that,' kawin'..wasn't the only way to solve the problem. I bet this statement. From people to people...100 married people in 101 would vote to not the only way to solve the prob. Of couse it was enough to pull u out from maksiat or what so ever. But, becoming new sin u would involved. Ini bukan kisah aku...tapi kisah mereka yang berstatus dah kawin. Dah jadi macam satu adat, bila si suami baik..bini pulak buat perangai. Bila si isteri baik, lelaki pulak buat hal. Sama la dengan hubungan mertua dengan menantu. Mertua dan menantu akan masuk dalam topik lain. Maap. So, talking about married age. 


I've got this girl story. baru kahwin setahun jugak la. takda baby lagi. Lum ada rezeki. According to her story, her lovely husband sekarang ni da mula bergaul mesra dengan sorang girl yg dianggap player no.1. Even husband dia taw, but he still hang out ngan that girl. Yang peliknya masa sebelum kawin dulu, beria2 tak mau kat budak tu..nak gak kat kawan aku. Now, slalu blnja exgf kt secret recipe..tapi bini, dibiarkan makan nasik kat rumah. Bila teringin nak makan secret recipe, mula la cakap.."nak kena save duit"...what da hell la beb. Kiranya ni kisah dilema isteri la.


Kisah dilema seorang suami plak, lain sket. Bini dia main cakap aku hang ja dengan dia. Wow..sungguh tak hormat. Pernah mamat tu bagi aku baca mesej dari bini dia...she said that...

"ey..anak hang ni buang biji mempelam dalam lubang jamban, sat gi pandai2 aaa hang settlekan"..


pastu dia ignore je...then..tet..masuk lagi satu mesej,

"ey, aku rasa cam nak bunuh ja anak hang ni...tak pun pijak pala sampai mati...dah la rosakkan kerongsang aku..tudung aku pun rosak...nak beli takdak duit"...

ada ka patut seorang ibu cakap cenggitu pasal anak..gilak!!...mamat tu cerita sampai bertakung air mata dia. Dia cerita lagi, sampai kan loan abang ipar dia pun dia yang terpaksa bayar. Dasyat lah...bila cakap bab pasal loan tu, abang ipar dia cakap.."eleh, dengan adik beradik pun nak ngungkit"..hoh..dah la abang ipar sebelah bini dia..hari2 bagi laki makan mee goreng..memang rosak la badan mamat tu makan asid borik je memanjang. Makanan kegemaran laki dia pun bini dia tak taw..erm..nasihat aku untuk dia...sabau aje lah weiii....lumrah idup...

Ingat tu, masa berkapel risau bab2 kalau boyfren carik lain...astu..kawin la satu2 jln penyelesaiannyee..but, i was totally wrong...sebenarnya,kawin itu nikmat pada mereka yang betul2 memahami erti sesebuah perkahwinan itu...but, menempah neraka bagi mereka yang menjadikan perkahwinan itu sebagai kuasa untuk melepaskan nafsu..erm...kemana hala tuju kita..ye??

5 comments:

  1. sEBAB TU AKU TAKUT NAK KAWIN..HUHUHU..
    Kalo boyfren cari perempuan lain..kita tinggalkan jek..kalau suami cari perempauan lain..susah oooo...


    Lama hang menghilang nohh..

    ReplyDelete
  2. haiss gerun plak aku ween. bru dOk brangan nk kawen, trus berubah 50/50 lak.

    ReplyDelete
  3. amira: aku ada je nih..aku dok ulu mana ntah..tenet cam hmpeh..haha

    capieqah: ha..tu la...scary kan alam rumah tangga ni...kena pikir abih2 dulu...bru buat kputusan...huhu

    ReplyDelete
  4. tu la kan. kalau dah player sebelum kawen tu. aku memang dah letak sepenuh kepercayaan kalau dah kawen nnt akan berubah.

    tapi kalau jenih sebelum kawen tamau, lepas kawen wat hal camni, sakit otak jugak. :(

    ReplyDelete
  5. tu la kan she..prob nya skunk ni atas diri sendiri. Tapi nama pun manusia.tak pernah bersyukur dengan apa yang ada..sedeykan klu life yg kita harapkan tapi jdi sbliknye..

    ReplyDelete