Labels

Pages

Wednesday, December 15, 2010

Mimpi jahat.

Semalam aku termimpi. Mula2 tu mimpi tu part perang ramai (10 org kot) dengan zombi. Dalam masa yang sama sweetheart aku ada la. Dah settle banteras zombi kat satu kawasan, so berehat2 la. Tengah berehat2 tu, sweetheart aku panggil.

sweetheart: sayang..sini jap (aku pun tergedik2 lari pegi kat dia dengan riang dan gumbira)

aku: hehe..ye abang...ade ape? (tersengih2 aku cam kerang busuk..tapi wajahnya serius)

sweetheart: sebenarnya..abang nak bagitaw something. ( sambil mintak aku duduk kat sebelah dia. Aku pun duduk sambil tatap wajah dia yang nampak serba salah tu). Abang rasa...abang dah tak bole go on lagi dah dengan sayang. (tanpa tatap wajah aku..aku tercengang..senyuman tadi yang girang dah mula luntur)

aku: Betul ke ni..abang dah tawar hati ngan sayang??(air mata mula bergenang)

sweetheart: Ha'ah..sayang dah tak da tempat kat hati abang..abang mintak maaf. ( Aku terus melutut mengadap dia sambil merayu2..air mata tu tak tau nak kata la)

aku: Abanggg....ishk..ishk...sayang mintak maaf andai sayang banyak kekurangan. Sayang mungkin tak boleh paksa abang. Tapi tak boleh ke abang cuba??abang tak sayang, sayang ke...tolong lah..sayang merayu...ishk..ishk..(meraung2 aku time tu...)

abang: sayang tu ada..tapi untuk teman hidup tu..dah tak boleh..abang mintak maaf.(dia tunduk)

aku: Andai itu yang boleh membahagiakan abang..apa lagi yang sayang mampu buat..sayang redha..halalkan segalanya dan maaf jika diri ini tidak sempurna dimata abang. (aku pun berlalu pergi sambil nangis2)

Tiba2...aku trjaga..pipi aku basah..tertanya2 aku..cam real plak. Risau pulak rasa kalau housemate aku dengar aku ngigau ke. Dah la tidur kat ruang tamu..confirm orang boleh dengar..Hilang mood aku seharian. Ni tengah taip ni pun air mata dok bergenang. Adess...sadis sungguh riwayat mimpi aku tu. Dan tetiba aku terfikir sejenak. Ayat yang tak pernah lekang dari kotak pikiran aku..

"Sebagai perempuan..kita tidak layak mencintai..tidak layak memilih..malahan tidak layak memaksa siapa2 menerima cinta kita. Hanya lah sekadar layak dicintai...dan menerima seadanya..."

Huh..my godness...Jangan jadikan mimpi ini satu realiti...please...Cukuplah 2 kali aku terkandas dan ditinggalkan. Tapi mohon....bukan yang ini. Kukuhkanlah cinta kami..ikatkan jodoh kami..aminnn....

Dulu, aku pernah kumpulkan kekuatan..seandainya aku ditinggalkan. Tapi beliau bagi aku semangat, dan suruh aku buang kekuatan itu demi beliau. Aku dah pun buang..memang tak dak langsung kekuatan untuk itu. Jadi ku mohon pada Mu tuhan..tolong jangan diambil kebahagiaan itu...jangan biarkan aku terjatuhhhhh jauh kedalam jurang keseorangan..kesedihan...dan kegelapan...aminnn....

2 comments:

  1. Tang mula-mula agak kelakar la..lawan ngn zombi..
    hahhaha..

    tapi tang tengahnya agak sedih..macammbtoi la..
    aku slalu mmpi mcm ni..
    Tapi aku wat tak reti ja..
    tapi ms dlm mmpi mnangis gak la..
    tu tndanya hg syg gila-gila kt dia..

    Buat tak reti ja..
    Kalau ada jodoh tak kmana..

    ReplyDelete
  2. haha..tu aa..aku rasa sbb aku dok main game zombi ngn kwn2 aku sblum tido mlm tu aa..

    sob..sob..tu la..aku ni jnis tbawak2..adeh...shit..aku xsuka mmpi cenggini..btul2..redha je lah ape pun yg blaku kan..malas pikir dah...huhu

    ReplyDelete