Labels

Pages

Thursday, September 2, 2010

Tangguh bab kawin...

Setelah ditapis-tapis soal kawin, aku dan beliau decide nak extend lagi pasal tu. Mula2 tu rasa sangat sedih. Dah tak sanggup nak berjauhan camni tanpa ikatan. Sekurang-kurangnye bertunang but, my family tak suka tunang2 nih begitu gak dengan beliau. Sedih tengok membe-membe dah ada matlamat memasing. Goodluck je lah yang aku boleh cakap kat diorang…Selamat berbahagia..

Bincang punya bincang, aku decide nak sambung belajar je lah sebab beliau terpaksa tangguh lagi impian tu. Impian aku dan beliau. Mula-mula, aku badjet lepas kawin baru nak sambung belajar. Sebab aku takut nanti family aku tak kasi kawin pulak bila tengah belajar. Nak sambung, paling kurang mau 2 tahun. Wooo, no way. Aku sendiri pun punya plan tersendiri. Pastu disebabkan penangguhan impian kitorang tu, aku pun Tanya direct kat beliau.

“Dear, sayang nak sambung belajar lah. Full time. Ape pendapat abang??”

Beliau sokong 100 %.

“Sambung la sayang, abang izinkan.”

Aku still tak yakin, then aku tanya lagi…

“Tapi sayang takut, kalau abang tak boleh tunggu sayang..sebab tu rasa susah hati sama ada nak sambung belajar ke tak”

Beliau ngeluh sikit, pastu dia pujuk..

“Sayang….abang sanggup tunggu. Jangan risau ye. I will, sambung la belajar. Yang lain tu kita fikirkan kemudian ye”

Aku lega, ahh…!! Beliau betul insist nak taw pasal further study untuk aku. Aku ingat keje ni, nak kumpul duit untuk kawin, memandangkan impian tu tertunda lalu aku rasa nak guna untuk study dulu lah.Thanks dear. 
Hangout ngan mylove.Saat aku masih di UMT..




Time kasih sebab selalu tenangkan aku. Biasalah, aku ni jenis gelabah..mudah melatah. Adanye beliau, sebesar mana pun beban yang aku tanggung tu,  sure ringan. Bila aku berfikiran tak rasional, adenye beliau..aku terus jadik professional. Yang penting, berbincang. Everything settle.


No comments:

Post a Comment