Labels

Pages

Friday, September 3, 2010

Semalam I call u, U tak answer...

Pantang bila orang tak jawab panggilan tipon dari aku. Sebab, kalau aku..tipon tu sentiasa disisi. Bukak volume tahap maximum. Ah!...Selalu sangat think negatif, kenapa aku jadik camni yer. Sebab selalu think negatif la aku selalu makan hati...Bengong punya negatif..blah dari idup aku wahai negatif.Aku mahukan positif.

Aku ni bila susah hati mula la nak tido. Tak nak bangun. Sebab bila bangun mula la terpikir, bila terpikir mula la nak nangis.  Air mata ni memang takder insuran betul la.  Suka hati ja keluar tanpa kebenaran aku. Kadang tu bila aku terpikir kenapa sering kali kesedihan tu suka sangat nak mendampingi aku. Sudah-sudah la. Aku ni sebenarnya orang yang sangat simple. Easy. Senang je kalau nak jaga hati. Give a call, tell me something then I'll be ok. Bila orang tak bagitaw apa pun dia buat, mula la aku anggap "maybe aku ni tak penting untuk dia"..pastu mula la aku fikir "mungkin dia rimas dengan aku".."mungkin dia rasa aku ni queen kontrol, semua benda nak tanya".."mungkin dah tiba masa nya aku longgarkan sedikit genggaman tangan aku untuk keselesaan dia"..Kembang kempis idung aku tahan ampang ni dari pecah. Semalam memang sehari suntuk aku tak makan. Aku tidur...

Pastu pagi ni aku amik sikit mood untuk kerja, sebab bila tiba kat tempat kerja yang macam hell ni..berharap la aku boleh sedut semangat dari dia. Dia marah aku sebab tak makan..Aku yang merasakan diri ni tak penting untuk dia, mula bercakap..

"Biar lah abang, kalau sayang tak makan pun..tak jadik beban pun untuk abang..buat ape abang nak susah hati"..

Dia balas dengan cepat,

" Tak jadik beban ape, sayang orang paling penting dalam hidup abang..mesti la abang rasa susah hati"

Tersentak aku masa tu bila dengar macam tu..begitu pentingnya aku dalam hidup dia...Sebenarnya, aku sangat susah hati kalau aku dah tak jadi sepenting itu. Aku la ni suka sangat pikir bukan-bukan. Maafkan sayang. 

Dihujung talian, dia mengingatkan aku..

"Abang sayang sangat dengan sayang, terlalu sayang sayang..jadi jangan fikir bukan-bukan ye"...

Ye..aku pun terlalu menyayangi dia..Tak pernah pun aku menjadi sepenting bagi orang lain dalam hayat percintaan yang lepas..Tapi, bagi hayat percintaan kali ni...Aku sangat sepenting itu pada dia. Terima kasih..Abang.....

No comments:

Post a Comment