Labels

Pages

Wednesday, August 25, 2010

Their wedding

This year was the most heavier burden in my heart..my life or even in mind. Tekanan jiwa yang boleh buat otak burst. Those of my friend akan kawin tahun ni. Membe2 aku time skool ramai yang dah selamat dah, some of them dah ada 3 baby yang cute miut. Ada yang dah jadi janda pun, ops!! Membe matrik, most of them dah jadik tunang orang even my ex. Story pasal membe aku yang bakal tiba hari yang penuh bahagia tu, aku sangat mendoakan wedding tu berjalan lancar and success dalam rumah tangga then have a million baby I suggest. Tak rugi develop anak ramai2. Kalau aku bukak nursery nanti, boleh la aku tolong jaga. Kalau nak bagi terus pun, aku terima.. Alhamdullilah!! Walaupun membe yang kawin, aku pun tumpang pening skali sebab ada dua orang membe aku yang kawin pada bulan yang sama, pastu tarikh pun dekat2.



Firstly, my dear old roommate Sal. Kau memang best la Sal. Kalau aku imbas balik kisah lama, bukan ker kita pernah sepakat nak bermadu. Hahaha. No need to worry la Sal, I do have my own plan. So, about her. Masa aku mula2 kenal, aku ni kan minah rock. Aku pernah la tersebut perkataan yang rock “kuang ajaq”. Niat nak melawak ja. Baru kenal 3 minggu kot, Si Sal smash aku dengan satu ayat.
 “Mak bapak aku dah ajar aku cukup eh”  
Pastu aku tobat tak guna perkataan tu kat dia dah. Padan muka aku!!..Haha. Pastu lama2 aku tahu, dia sebenarnya baik. Baik sangat2. Mana yang tak betul, dia selalu tegur. Yang mana baik, dia ok kan aje. Masa aku alone dulu pun kau la yang selalu ada kat samping aku. Kau la selalu bawak aku pergi lepak kat tasik. Kau la selalu ajar aku bagi ikan makan tiap-tiap petang sampai aku tak tau berapa punya besar ikan tu. Kau la selalu ajar aku jangan pegang telefon masa kat tasik. Kau selalu bawak aku pegi berjogging pagi2.Kau ajar aku pakai kain batik.Kau selalu teman aku ke masjid tiap2 azan subuh berkumandang sekali gus mengajar aku untuk lekat di masjid. Kau la ajar aku panjat pokok kat atas bukit tu. Kau la yang selalu ajar aku ngendap asrama laki dari atas pokok tu. Hahaha..Sebenarnya kau banyak menghiburkan aku. Walaupun kau ada prob, kau selalu happy memanjang. Bila kau betul2 tension, kau selalu tunjuk berdepan. Wajah kau terus berubah, skali dengan tingkah laku kau. Tapi sebenarnya, aku nak tergelak tengok cara kau. Kau sangat menghiburkan aku. Banyak masa yang kita dah spend sampai tercipta satu lagu. Kita berduet nyanyi lagu Ramli Sirap kat atas pentas. Haha. Nice moment. Masa aku kat UMT dulu pun, aku alone gila. Aku frust kali ke-2, kau la yang datang amik aku bawak pegi rumah kau pepagi buta. Kau masak makanan kat aku. Memang tahap bujang la masakan kau. Aku harap kali ni, bila dah jadi bini orang tahap masakan kau bertambah. Bila dah jadik mak orang plak, tahap masakan kau dah expert. Senang hati aku kalau nak bertandang ke rumah kau. Haish, macam tak caya kawan aku yang bising ni dah nak kawin. Ku doakan kau bahagia and really wish to say that, sorry Sal sebab aku pernah tergenggam taste kau which is someone that you ever feel in’ luv. Sorry lagi sebab aku kenalkan kau pada orang yang salah. It’s ok to blame me dear. Luv u Sal.
P/s: Kau pernah cekik aku masa pentomen dulu, 5 kali latihan..5 kali kau cekik..Ayarkk…

Secondly, She. The next wedding I suppose. She is my dear old next door kat matrik. Before that, dia from asrama lain. Tapi tukar dok sebelah bilik aku. Jadik la the gurl next door. Masa aku mula kenal hang, aku rasa hang la the most complete and perfect girl I’ve ever met. U’ve got a nice family, a beautiful face walaupun kecik, still cute. Gulp,bukan senang aku nak puji orang ni tau. Ahakz. Ada lover which completely love u at that time la. Membuatkan aku pantang bila ada orang trying to make it worst on u and aku pernah sound that gurl, remember??haha..Aku ngan geng lain pernah overnight kat rumah hang and malam tu kita ada tengok cerita Nang Nak (cerita hantu siam)..Pastu tetiba blackout. Aku la teraba-raba carik suiz lampu. Masa tu takut tak tau nak kata la, buatnya tengah aku teraba-raba carik suiz, tetiba plak aku terpegang apa2 yang seangkatan dengan nya, tak ke trauma aku waktu tu. Aku ingat lagi hang pernah teman aku pergi amik cincin pemberian Mat e dulu. Hang kata tu cincin emas. Memang gabra aku time tu. Tapi semua tu dah settle. Aku pernah gak buat hang kecik hati, as a friend it should be no secret between us, right. How could I let u down at that time. Sorry my friend. Pastu aku pernah carik hang kat UMT untuk luahkan perasaan sebab there’s no one I can trust masa tu. Tapi hang ada waktu tu sebab hang tengah buat master. Thanks dear. Actually, I’m proud of u and bersyukur coz u’re the one who I can trust that can make him happy and hopefully ever after. Haikel bertuah dapat hang. Hang memang seorang yang tabah. Banyak bersabar. Memang kuat lah hang ni even hang kecik. Haha. Anak hang nanti, aku boleh sentuh dediam je time laki hang tak dak, sebab aku taw laki hang memang susah nak bagi orang lain sentuh.Hahaha…Macam yang aku cakap kat sal, bila aku bertandang rumah hang nanti, aku nak makanan yang sedap2.. Tak mau ajinomoto banyak2 eh.. Mati akar rambut aku nanti. Haha…Lastly, Ku doakan kebahgiaan korang. Luv u too She.
 P/s: Aku nak badge yang paling lawa eh..hang kata aku vvip kan..haha..

Connection with she (haikel), aku tak boleh letak 3rd place sebab korang sepasang, tarikh yang sama. So, aku buat connection je lah ngan she ye. Ape ye aku nak describe pasal hang( kena guna pelat Kedah gak). Haikel is one of my best friend yang aku rasa hang paling awal kawin dalam group laki pento masa dulu. Dulu aku agak je la hang memang manusia paling garang dalam group tu. Dulu, tahap takut berdepan dengan hang memang kritikal. Then, I realize that actually hang nice dengan orang yang hang sayang. Smooth bila bercakap. Penuh dengan madah. Puitis. Haha…Lebih kepada jiwang kot. She bertuah dapat hang and hang bertuah dapat she. Alhamdullillah. Appreciate lah seadanya dia. Begitu jugak dengan she. “Perempuan yang baik hanya untuk lelaki yang baik” So, jadilah yang terbaik. Insyallah. Cabaran yang korang dah hadapi selama ni, jangan dipersiakan. Hang jugak pernah kata.
“Jangan guna kebahagiaan tu sekarang, simpan bahagia tu untuk masa nanti”   
So, dah tiba masanya korang guna kebahagiaan itu. Jodoh telah menemukankan korang. (betul ke bm aku ni). By the way, aku happy tengok korang happy, so both of u should be happy. Sabar….and take care of each other. Ku doakan kebahgiaan itu..Aminnn…
P/s: Aku nak mintak maaf for the biggest mistake that I’ve ever made on u. Happy always my friend. 

3rd, Qyla. My dearest old roommate. Story about her akan buat aku banyak cakap benda jiwang. But u…u’re the perfect friend yang tak pernah give up dengan aku. Banyak yang tak kena yang aku dah buat kat hang but still hang tak pernah kata benci kat aku. Why dear. You suppose to say that on me. Uhuk..haish, awal sangat nak menjiwang. Story pasal kisah lama. 1st time membe2 buat besday party untuk aku kat tepi padang. Aku taw tu idea hang. Sangat terharuuuu…thanks to u and thanks to all sebab bagi aku kesempatan nak merasa besday party from membe2.Aku ingat lagi masa time study week, study bagai nak rak. Aku stay up sepanjang malam. Hang pernah tegur aku cara aku tu salah. Aku ni haaa..degil betull..betul2 degil..sebab masa tu aku obsess nak buktikan kat semua orang yang aku boleh berjaya. Ada malam tu, aku dah tak sanggup study dalam bilik tamu then aku study kat bilik je. Malam tu, sedang aku menjamah nota, tetiba hang panggil aku..dengan muka pucat.
“Awin, aku nampak sesuatu masa nak tutup tingkap..tolong jap wei”  
Rupanya hang kata hang nampak rambut panjang berdiri kat tingkap tu. Aku berdebar gak waktu tu, tapi buat2 cool. Aku selak langsir dengan batang penyapu. Then, haa….takda kat situ. Terus aku tutup tingkap. Settle. Pastu masa aku tidur, aku terjaga sebab lampu terpasang. Rupanya hang yang bukak lampu sebab kena kacau lagi. Aku nak teman hang..nak teman hang time tu..tapi aku tak mampu setelah 3 hari dua malam aku tak tidur. Paginye terus pegi kelas. Naik terkeluar rasa bijik mata nih. My dear friend, aku pernah nampak hang menangis bukan sekali, bukan 2 kali tapi berkali2 dan aku tau itu adalah disebabkan aku. Aku pernah terasa berat hati untuk teman hang ke klinik. Sebab aku tak boleh berdepan dengan ustaz yang jadi felo malam tu. Ustaz yang pernah buang aku dari wakil badminton dulu. Tapi sepatutnya aku berfikir, I should buang ego tu untuk teman sahabat aku ni. Alhamdullilah..aku berjaya teman hang. Lepas Tuhan tunjuk aku satu kejadian, everything has shown up. Tuhan tunjuk aku saper kawan, saper lawan. When I’m happy, u just there. When I’m down, hang still there. Aku pernah taknak trust saper2…aku ngamuk…then I saw once again, u cry because of me. I’m sorry. I should trust u and I’ve promise myself. I won’t let u down again. Masa kat UMT. U’re the 1st person datang jenguk aku. Hang pernah tegur aku sebab letak gambar abang aku dalam purse.
“ wey, kalau hang letak gambaq abang hang ni, sampai bila2 pun hang tak dak sapa2 nanti.”
And lastly hang kenalkan aku dengan along. Sweet time bila hang bawak aku sambut besday pe’e. Jadual aku penuh dengan aktiviti.Alhamdullillah. U were there. Aku selalu lepak kat rumah hang sebab my own roommate masa kat UMT tak nak terima aku sebab dok baik ngan senior. Diorang marah sebab aku ada kawan 2nd year. Dengki ngan aku la tu. Kalau aku cerita pasal diorang, dah masuk part lain plak. Pastu aku pernah nampak hang nangis lagi masa kali ke 3 because of me. Sebab aku tanya hang "what should I do, when he propose me”. Hang calm down kan aku bawak aku jauh sikit dari dia then hang explain..
“Aku nak hang mula hidup baru, hang berhak ada life baru..tak mau dah tengok hang sedih2 macam ni”
Bermula saat tu, aku pun mula hidup baru. Thanks again dear. Then aku dapat taw mak aku ada call hang, aku sedikit naik angin gak time tu sebab dia tak nampak apa yang hang nampak kat aku, sorry for that and aku ada tegur mak aku pasal tu. Biasa la, sebab dia dah fobia. Aku mintak maaf bagi pihak beliau and beliau pun dah mintak maaf kat hang. But lepas tu, aku dah tak dengar berita pasal hang dah. Kita dah tak hang out skali dah. Maybe hang nak stay away from my prob. It’s ok, sebab aku boleh terima bila aku nampak u’ll be happy if without me. U deserved that, so do I. Even aku tak berapa kenal pe’e aku dapat agak he’s the one. Terciptanya untuk hang. Movie maker yang hang buat untuk dia still ada kat aku. Lagu Once…So, sweet…..As I can say, u have a perfect life. A very perfect life. And aku sangat berharap dan aku tau, u will be happy…hang akan bahagia. Sampai bila2..Ku doakan…Amin..
p/s: thanks…dear..Luv u three




Untuk mu Ana. Ana, u're my besh vocalist friend ever. Now dah pun penempuh hari berumah tangga. Gud luck for u. Ana, semoga lagu knocking heaven's door menjadi kenangan kita. Dah banyak kali rasanya kita berduet bersama masa persembahan UMT..I loike it..And thanks to Ana sebab banyak bantu aween dalam menyiapkan FYP..banyak bagi aween semangat masa akhir2 terkontang kanting kat UMT dulu..thankssssss..And thanks bgi kesempatan jadi MC ngan Nik dulu..ahaha...Ana selamat berbahagia. Baby bila nak dapat?? tak sabar rasanya nak tengok anak buah angkat..ahaha...Luv u four..

Tamat lah sudah khalimah cinta buat teman.
   

2 comments:

  1. Wei!!!perluka entry jiwang panjang sedemikian rupa!!!!hahahah aku pon tak pernah dapat entry camtu dari pE tau..what do u expect lah kan..;p

    terima kasih atas recognition..aku hargai and tak pernah lupa kat hang..cuma busy sj di tahun akhir..well, kame excuse i knoew..jawapan artis, nak wat camna??hihihi

    aku kawen tahun depan so bg she and sal lalauan dulu..i really hope that u're married before me..sila2 jgn malu2..and if along jodoh hang, aku insan paling gembira sebab aku yang kenaikan hang kat dia..kan??hahhaa

    weh, hang duk bertam kepala batas kan??isnin nie mai buka posa umah..terima kasih...hhaha

    i love u too!!!

    ReplyDelete
  2. qylahhhhh!!!!...huhu...love u toooo treee...forr...hahaha....senin ni aku ada kt prlis agi la..nk mbincangkan ttg alam pkhwinan gak ngn fmly aku...result xtaw agi cmna..huhu..maceh qyla...maceh kerna xmlupakan aku..ahaha..mnjang jiwang aku neh..

    ReplyDelete