Labels

Pages

Tuesday, February 1, 2011

My side convert to Once in a lifetime

Sepanjang hampir 25 tahun ni, all things yang aku lalui sekali je dalam seumur hidup, not twice. The moments vanishing like mice and when it comes to me, I wouldn't let it pass by me with the twinkling of an eye. So as i can say that, it's time for me to grab it. Banyak benda buat aku terlepas pandang. Apa yang aku buat dulu, pejamkan mata, dan lalui ja jalan tu. Sebab aku tak sedar, setiap lorong2 sampah yang aku lalui tu..sebenarnya still ada bunga2 yang masih tumbuh mekar cantik. So, daripada aku benci life idup aku yang dulu..ada baiknya aku grab balik opportunities yang Tuhan nak bagi. Ada baiknya aku ikhlas menerima takdir yang tuhan dah letak dalam hikayat idup aku. Ada indahnya aku jadikan semua benda negative tu satu jalan untuk aku letak tar agar jalan yang aku lalu lepas ni lebih baik. Bukan sebagai satu titik noktah hitam dalam hidup aku. Yup..bak kata orang Terengganu...dulu, lening, kekgi...or in other words yang biasa dah kita dengar cuma tak pernah nak amalkan.

Semalam adalah sejarah,
Hari ni adalah kenyataan,
Esok adalah impian.



2 comments: