Labels

Pages

Tuesday, January 11, 2011

Give me the moneyyy!!

Dah la this week macam hell, tambah plak info terkini. Duit projek untuk bayar gaji aku, dengan orang2 keje aku termasuk gaji sainstis tu dah jadi zero. Bila aku pegi tanya bos, bos cakap

"tak taw...tak taw." sambil kesana ke ksini macam lipas kudung. Ha...panas punggung kau...
I've just found out that duit projek aku tu, dah ada orang kebas sebab beli barang. Or might be dah ada orang hold or sekat sebab bos aku salah guna duit ke??or..??and or??banyak sangat kemungkinan sebab ramai orang boleh keluarka duit RM300k tu suka suki ati. 

Terpaksa la aku carik orang yang ada duit projek lain untuk bayar gaji orang keje aku. Shit...Aku paling tak suka macam ni. Ni musti ada orang salah guna duit..What if aku report ke BPR???What if aku report bahagian ISO??erm...sepatutnya ada sorang yang handle about the money. Sebab bila dah banyak tangan, duit tu keluar macam air..cenggitu ja...

Bagai dikata..dalam Malaysia ni, banyak bisnes yang melibat makan rasuah. Rasuah tu dah jadi satu rutin kat Malaysia ni..dah memang tak boleh nak hindar. Ngarut betul la orang pangkat2 ni. Lama2 nanti jadi cam negara India. Yang miskin semakin miskin. Yang kaya semakin kaya. So sad, when i started thinking about this. Apa la nak jadi dengan dunia. Tak boleh ka kalau kita semua bertolak ansur. Erm...ke memang lumrah??Aku tak penah la pegang duit banyak2..and i dun know how i'm gonna be when i'm holding the big money. Adakah bila aku kaya nanti, aku pun akan jadik tamak macam diorang??my god....

Harap2, aku terhindar dari benda2 ngarut macam ni. Amin...


3 comments:

  1. Weh..
    awat tak buat repot?kalo kt tmpat aku siap wat repot dah kalo da penyelewengan haa...
    Bos tak bos..kat tmpat keja aku ada engineer tak boleh ttp sebab ada aduan dari pkerja pasai penyelewengan dia..hahhaha
    padan muka..

    ReplyDelete
  2. adeh tu la..susah sket nak repot sbb aku xdak prove...memang kena kaw2 aku nti sebab depa tu berkomplot....hadoi la...

    ReplyDelete
  3. hg kna repot pd yg lbih tinggi dr depa la..
    mulai skrg hg kna jadi detective jap la..
    kmpul bkti yg ada secra diam2 yg licin..
    hahahahha..

    btul weh..ni la cranya..

    ReplyDelete