Labels

Pages

Thursday, January 27, 2011

Malam bulan dipagari bintang


Baru ni jumpa beliau, dah buat idup aku bunga2 dah. Even smpat jumpa 3 hari je, dah cipta satu memori daun pisang. Si beliau plak asyik dok nyanyikan aku lagu2 P.Ramlee...awat tak taw. Mula2 paksa aku ingat lagu pesta muda mudi....~ malam pesta, muda mudi..bertemasya dan menari...marilah..kita sama..sama....~...pastu aku cakap, 

"Lagu P.Ramlee paling sayang suka, malam bulan dipagari bintang"

Astu dia nyanyilah..~ malam bulan dipaga bintang, makin indah jika dipandang..bagai gadis beri senyuman..pada bujang idaman..belai kasih ingin dimanja..dengan cumbuan mesra..buat penglipur lara..penawar dek asmara...~...rupa2nya...beliau memang hafal lagu2 P.Ramlee..dasyat lah..Last2 aku ngan dia nyanyi lagu suami isteri..~ sedangkan lidah, lagi tergigit, apa pula..suami isteri..buang yang keruh..ambil yang jernih..baru teguh..peribadi~....mesti arwah P.Ramlee bangga dengan kitorang...amalkan saat romantik bersama dengan lagu P.Ramlee..cam orang dolu2 plak..haha

Lepas abih bercuti dengan dia, masing kembali berjauhan.  Dia call aku, 

"Ala...rindula mulut bising syg tu..sekarang dah rasa sunyi plak tak dengar syg bercerita..nyanyi...haiii..rasa cam nak amik bela syg sekarang jugak..ermm"

Selagi gran tanah tak bertukar hak milik, mana boleh amik suka suki hati..erm..kena la masuk meminang dulu...Cepat2 la buat harta tu..I pun tak sabar rasanya nak bela orang antik cam dia...hai la P.ramlee moden..Saloma moden menunggu di sini..

4 comments: