Labels

Pages

Thursday, January 27, 2011

Cinta Kau dan Aku.


Novel paling aku suka bagai nak gila. Lepas ja cerita OMBAK RINDU, aku cuba lagi carik novel2 yang kaw2 boleh buat aku impress. Tapi bila setiap kali aku beli novel, jalan cerita tu macam ala2 ok la...dan cukup seminggu, aku dah tak ingat jalan cerita tu..means that..novel tu tak cukup kaw lagi untuk aku. Last, aku baca balik cerita ombak rindu ngan sambungan cerita tu..tak salah aku, KAU YANG SATU. Setelah bertahun asyik ulang baca cerita yang sama, dalam awal tahun lepas aku berjumpa dengan sorang kawan aku nama Piah. Dia pengumpul novel paling mantap lah. Bayangkan almari baju dia tu penuh dengan novel. Bukan almari buku hookaayss...almari baju yang besar gedabak tu. Tengah aku lepak2, dia bagi aku pinjam novel dia tajuk CINTA KAU DAN AKU ni..dia la promote cakap best. Kebetulan masa tu aku baru pindah sebab kerja, so tak da kawan nak ajak lepak and suasana hidup aku memang boring gila. Siang kerja, malamnya aku start la baca novel ni. Pergh!! Memang mantap jalan cerita dia. Seriously, aku tak pernah jumpa novel yang jalan cerita dia camni. Memang lain dari yang lain, and memang kaw100x boleh buat aku ingat jalan cerita tu sampai bila2. Lepas habih baca buku tu, rasa berat nak pulangkan pulak. Seminggu lepas tu, aku pulangkan lah. Then aku pegi carik mana2 kedai buku semata2 nak beli buku novel ni walaupun dah baca. Tapi kebanyakan kedai cakap, 

"Buku ni memang dah sold out la dik. Pengeluar dia pun dah tak kuarkan buku ni. Memang laku habis. Maaf ye dik"

Ah...frust menonggeng aku. Kebetulan Sepupu aku ada pinjam pulak kt kawan dia. Aku ingat nak mintak beli kat kawan dia sebab secara kebetulan kawan dia nak jual semua novel2 simpanan dia. Berbunga riang la aku time tu. Tapi malang tak berbau, sepupu aku mintak balik sebab dia kata tuan buku tu nak amik balik. What ta...ok. Sekali lagi aku berpisah dengan novel ni. Dan dalam bulan November tahun lepas masa boyfriend aku datang jalan2 dengan aku, secara kebetulan dia nak beli diari kat kedai buku. The same kedai buku yang kata stock buku tu dah habis. Sedang sibuk aku carik novel2 lain, terpampang nama buku Cinta Kau Dan Aku...apa lagi, aku rembat aaa...terus pegi bayar kat kaunter. Akhirnya...aku sudah memiliki novel Kau dan Aku..haha...tidur pun lena...dan masuk kali ni, dah 8x aku khatam jln cerita buku tu, kalau orang suruh aku buat karangan pasal buku, aku sanggupppp!!!..

Sebenarnya, ni buku kedua novel oleh Siti Rosmizah. 1st buku dia bertajuk ANDAI ITU TAKDIRNYA. Pun best jugak buku tu. Try la baca....tak rugi..

2 comments:

  1. naaahh..best sgt ke? nnt gua nak cari..

    ReplyDelete
  2. btul2..best...xde tolok bndingnyee...siti rosmizah mmg best

    ReplyDelete