Labels

Pages

Tuesday, January 18, 2011

Amnesia.

Crita kisah orang amnesia memang best. Ingat..lupa..ingat..lupa...semua tu bole buat jadi satu cerita with love terutamanya. Let see..kalau korang ingat, ada dua movie yang mengaitkan kisah bercinta dengan orang amnesia ni..

Cerita ni di tayangkan masa aku darjah 6 kot.
baru sangat ditayangkan masa hujung tahun lepas.
Dari segi saintifiknya, Amnesia ni sindrom yang berlaku pada seseorang yang mungkin ada injury kat otak. Mungkin disebabkan oleh excident or sistem dalaman dalam badan tu sendiri. Contoh, orang ada blood pressure rendah pun boleh berlaku taw. Bila samapai tahap oksigen tak sampai kat otak, boleh berlaku heartattack..or might be boleh menyebabkan sel otak rosak sebab tak cukup oksigen. Tapi amnesia ni boleh baik. Cuma amik masa untuk sel otak tu membahagi dan pulih. Symptom2 orang amnesia nih, dia cepat lupa bila dia tidur. Yes, sebab masa dia tidur tu lah abih semua terdelete.

Dari segi cinta, aku rasa kadang tubagus gak pada mereka yang selalu bermasalah dalam perhubungan. Hari ni clash, esok ok balik. Pergh..Tak semua orang ada perhubungan yang baik, bahagia sampai akhir hayat. Banyak benda yang kena lalui untuk tempuh dalam idup ni. As i can say that, sumtimes i wish that too. Amnesiaaaaaa..ye...hati manusia sensitip pada keadaan persekitaran tambah2 perempuan. Orang lelaki bila ada masalah dalam perhubungan, diorang boleh sangkut kat dinding dulu masa diorang ada keja. Or hang out dengan kawan2..or carik other gurl untuk ubat hati diorang. It is totally different dari orang perempuan. Hati orang perempuan ni terlalu peka dengan apa yang dirasa. Kalau tengah ada masalah tu, cepat terbawak2..nak buat keja pun tak jadi. Bezakan?? Hangout ngan membe2 pun still boleh nampak memek muka yang tengah sedih. Kuar ngan laki??sah2 lah serik..malah mungkin sampai tahap membenci. Sapa tau.

Kalau jadi orang amnesia, hah...hari ni balak korang buat hal. Silap ari bulan esok korang boleh lupakan dia terus. Kan senang...haish...

3 comments:

  1. 50 first dates memang best giler..
    tgk la sapa yg berlakon..abang aku tu..
    Adam Sandler..hahahahha

    Hg patut tengok semua filem Adam Sandler..best banget..

    ReplyDelete
  2. 5o first date!! perempuan tu mesti terkejut.. bgn2, eh, ak dah ada laki rupanya.. bgn sekali lg, eh, ak dah ada anak rupanya.. bgn sekali lagi, eh, ak dah mati rupanya..hahaha.. tp cerita tu mmg best r kalau nak layan romantik2 ni..:)

    ReplyDelete
  3. amira: haha..adam sandler tu abg hg rupa nya..hahah....dasyat...masuk mcm sama..adeh...haha..dlm cerita bedtime story pun best dia blakon..haha

    anak pakcik saad: haha..betul2...tpi sampai dia mati ka cerita tu??erk..nk tengok balik lah crita tu..

    ReplyDelete