Labels

Pages

Wednesday, January 26, 2011

Bila orang menggila main game.

 

Siapa pernah main game nih? World of Warcraft adalah sejenis game yang dipopularkan oleh gamer di seluruh dunia. Memang tak dapat disangkal lagi, majoriti gamers kat Malaysia pun main game ni. Sekarang je pun dah mencecah 80 peratus dari gamers kat seluruh dunia. Gila tak? Dan aku adalah salah sorang pemain game ni. Grafik dia memang power sebab dapat cipta satu lagi dunia lebih kurang macam bumi kita. Ada benua tersendiri yang setiapnya memiliki keistimewaan masing2. Siapa yang main game ni, macam korang hidup kat satu lagi dunia secara realiti. Korang boleh bercomunicate with many people from many country. Setiap character yang korang pakai, boleh gelak..boleh menari...macam2 lah yang korang boleh buat kat dunia perang tu. Game WOW ni, lebih kepada perang diantara dua puak iaitu, puak Horde, dan puak Allie. Aku sekarang dalam puak Horde. Tapi game ni, korang kena tentang secara group, maknanya..kalau rasa diri tu tak pandai nak berkomunikasi dengan orang. Better korang takyah main sebab orang akan diignore. Korang kena sentiasa perlukan bantuan. Korang kena ada group. So kepada mereka yang ada item yang rendah atau level yang rendah memang sering kali ditindas oleh orang lama. Tetapi bukan itu yang aku nak bincangkan kat sini. Ni hanya cerita pasal kelebihan dia saja.
Aku nak cerita sikit pasal kelemahan yang buat aku tensen selama aku main game ni. Bila korang dah mula main game ni, korang akan lebih faham attitude manusia dalam game ni. They all selfish. Kalau nak jumpa yang betul2 sanggup tolong korang dengan hati yang ikhlas nak memartabat kan puak tu sendiri hanyalah 1 dalam 5000 orang...Main game ni, boleh bawak gadoo...kebanyakan diorang yang xp dah tinggi, suka bangga diri. Orang yang baru masuk, bila nak mintak tunjuk ajar for sure kena buli. Lebih kepada senior buli junior la. Pastu, kalau dah takde sangat orang nak tolong carikkan korang item power2, sama ada korang stay sebagai character yang lemah dan terus dikutuk, atau korang pegi kena beli item tu kat gm server dia. Satu set item, mau dalam RM200 jadi, fikir2kan lah. Item yang aku maksudkan tu, adalah macam baju besi, pedang ka, pemanah ka, shield ka, sarung tangan ka, kasut ka, helmet ka..item2 ni untuk bagi korang kuat supaya korang tak cepat mati bila pegi berlawan. Lebih tepat lagi, korang tak kena kutuk ngan orang2 selfish mcam diorang yang aku maksudkan tadi tu. Tensen kan. Aku main game ni bukan apa, ingat tu nak hilangkan tensen. Tapi last2...tensen gila..mata ni dah naik kematu bila nampak orang hina budak2 newbie nih....Pernah sampai satu tahap, korang akan rasa...arhh...tanak main dah la...but, fikir2 balik. Dah bertungkus lumus aku naik kan level character aku, then i guess..aku kena teruskan. Lagipun aku dah berjaya pengaruh abang2 aku main game ni. So, i guess..aku sebagai orang paling lama dari abang2 aku..kena la tlong diorang. Erm..aku nak bagi group aku semua terer2...pastu..siap la group orang yang blagak2 tu...FOR THE HORDE.......

No comments:

Post a Comment