Labels

Pages

Tuesday, October 19, 2010

Travel tahap gaban part 1


Rasanya dah lama sangat kot aku tak jalan2 kat T'ganu. So, kali ni paling best walau pun ada sedikit drama berlaku sepanjang aku berada kat sana.. Bermulanya kisah, aku dapat taw best friend beliau (Jenz) nak pegi jumpa awek kat Kuala Berang. Terdetik kat hati aku yang suka travel bila ada ramai kawan. Seronok jugak kalau dapat join membe beliau, boleh pegi jalan2. Aku pun kalut la cek tiket bas from Sungai Petani ke T'ganu. Alhamdullilah..ada...Bas kegemaran aku. SP BUMI...but menjadi satu kes bila aku dapat taw tiket balik tak ada. Yang ada, bas tambahan..SHAMISHA...dengar je nama SHAMISHA...aku dah mula penin2 lalat. Ditambah pulak mengunakan bas tambahan. Woooo.....no way..tapi tu je pilihan yang ada...



Sweetheart: tak yah datang lah...
Aku: ala..kenapa pulak...
Sweetheart: ntah..bas shamisha tu bahaya la..takyah la..serabut aaa..
Aku: hah..tak pe lah..tak yah penin2..masalah sayang, biar sayang settle sendiri ok..pepandai sayang lah camna pun...

Tanpa rasa segan mahupun malu, aku call si Jenz...sebab mamat ni bawak keta from KL. Jadi aku bajet nak tumpang keta dia balik KL then from KL aku nek keretapi or bas balik Penang.

Aku: Abang Jenz, nak mintak tolong boleh tak? ingat nak tumpang masa balik nanti. Tiket takda.
Jenz: boleh..tak da hal..dua tiga hari sebelum pegi tu, call la abg. jen. 

Aku faham sangat la si abg. jen ni. Sebab dia ni jenis cepat lupa. 2 hari sebelum aku bertolak pegi tu, aku call la a.jenz. Dah masuk ribu2 kali gak kot. Dia tak angkat pon..hah..sudahhhhh...Aku call la my dear sweetheart ni.

Aku mintak tolong kawan aku yang ada kat KL..semua ok..malangnya aku sendiri pun takut berada di bumi KL tu sengsorang...tapi memang redha...pastu aku cek tiket tu..cek tiket ni..tapi tak ley nak buat reservation melalui panggilan. Nak pegi kat kaunter bas, dah la jauh. Membe aku plak cakap, "better hg naik keretapi sebab dekat ngan KL sentral. Situ selamat sikit kalau pompuan. Kalau hentian duta, muka penyangak banyak sangat"..dah..bertambah risau aku. So, aku  decide nak amik tiket keretapi. Kaunter dia tutup kul 6..dah sudah lagi sekali sebab aku abih keje kul 5..dengan nak sampai butterworth lagi...sengsorang...waaa..nak nangis rasa. Aku termanggu sejenak selama sejam. Last2 aku call sweetheart, dengan niat nak cakap..CANCEL..sebab, kalau dah dia sendiri pun tak ada inisiatif nak tolong aku..ibarat macam tak berminat untuk aku kesana..ibarat, bukan keinginan dia pun untuk jumpa aku kat sana..so, buat apa aku berusaha lagi.

Sedang aku membuat call...tut..tut...tak berjawab..tut..tut...then aku letak..satu keputusan yang susah untuk aku cakap cancel..adeh...tetiba panggilan masuk..dari dia..tut...tut..tut..

Aku: hello...(lemah)
Sweetheart: Tadi abg dah call jenz, kompom jadik..pastu abg dah suruh dia beli tiket keretapi dari KL ke butterworth untuk syg..and he said..ok..
Aku: (ada sedikit tangisan kat situ..) wo..woo..ingatkan dah tak jadi..wo..wooo...baru ingat nak cancel...


5 comments:

  1. wooo..pi jalan-jalan kat tganu tuh...

    ReplyDelete
  2. haha..dah ehem2 aku oghang ganu..ahaha

    ReplyDelete
  3. ngeeee....shuke3...=)

    ReplyDelete
  4. amboi..tiera suka jgk sbb ehem2 dia org ganu..ehem2 aku org kelate..
    waaaaaaa

    ReplyDelete
  5. Tiera: suka yer....

    Mira: ahaha...memang variasi lah kita nanti.bkembang anak cucu..ahaha..

    ReplyDelete