Labels

Pages

Friday, October 15, 2010

Berjalan di atas satu tali.

Kelmarin, tepat jam 5 petang. Punch kad dan terus balik rumah. Terasa sunyi yang amat walaupun housemate aku ada kat rumah. Memandangkan kelmarin aku tekad nak bersendirian, lalu aku keluar buat aktiviti yang dah lama aku tak buat. Watch movie sorang2. Kalau masa mula2 aku nak adapt kat Penang ni sorang2, tu la keja aku. Tengok movie walaupun cerita cina. Semua aku sapu. Ronda2 shopping complex...window shoppin'.

Semalam, aku ingat nak hiburkan hati. Mula tu nak tengok cerita EAT PRAY LOVE...nak carik semangat la katakan. Aku ada terbaca satu blog from my own frens pasal cerita ni. Cara dia cerita macam best untuk kutip semangat untuk orang macam aku. Then pulun la drive pegi Sunway Carnival kat Penang. Sedikit frustrated bila cerita tu tak ada. So, Aku cuba carik cerita yang agak2 tak sedih and boleh buat aku ketawa..Last2 aku pick cerita Sammy's Adventure 3D. Cerita tu start kul 8.05 pm..aku still ada sejam untuk aku gi lepak kat mana. So aku decide gi je lah makan dulu. Time2 tengah berjiwa kosong ni, kalau makanan ada depan mata memang sapu bersih. Chicken Grilled berharga 10 hinggit dah selesai bersemadi dalam perut aku. Tinggal jasadnye je akan ku kuburkan esok hari. Aku call adik aku sambil2 tunggu nak dekat kul 8pm. Sedey siot, kalau tengok orang2 lain jangan kata muda..yang tua pun sedang bermadu asmara depan aku. Cemburu? of cos i am. Lalu aku send mesej kat beliau.

Msg: Abg..Syg kt sbrngjaya ni. Wawa keje mlm ni. So, syg tgk sorg2 je. Dun wori, syg dok kt tmpt org rmai. Jap agi syg blik awl ye. Rindu kt abg. Kalau la abg ada disisi, takde la sunyi camni. Ni rasa sunyi sangat wlaupun org rmai lalu lalang..sob..sob..sob..i love u..

di saat itu....aku mharapkan panggilan..tiada...takpe..mungkin dia bizi..Disaat itu aku mharapkan msg dari dia..pun tak da..seharian..sedapkan hati lagi..dia tak perasan kot..dia letih kot...dah tertido kot...then lepas merayau jam dah pukul 8..terus pegi masuk panggung. Ade la plak mulut gatai dok sok sek..sok sek...nak je aku kepit mulut busuk tu dengan pintu wayang...persetan...


Hah..matlamat utama sammy ni nak carik secret passage tu. Last2 dia pegi carik buah hati yang dah lama hilang. Then matlamat utama nak carik secret passage tu, hilang camtu ja. Ada sedikit bengang but then disebabkan Sammy ni comey, aku accept je la. Pastu ditambah dengan unsur 3D tu...ok lah..aku fun la jugak kan. So untuk gambar grafik and 3D, aku bagi 5 star..but untuk jalan cerita tu, aku bole bagi 3 star je. Kesimpulannya..aku ketawa jugak...

keluar je dari panggung, aku nampak sepasang kapel ni keluar juga dari panggung yang sama. Betul2 depan aku. Aku biar je..tetiba...aku dengar suara that gurl..yup..she's my fren..dah kawin pun dia. Balik bertam drive sengsorang ikut highway..sepanjang perjalanan tu, kenapa aku terlalu sensitif??


1. Kengkawan aku kebanyakannya dah kawin. Ada jugak yang dah 2, 3 org anak. 
2. Kengkawan aku asyik hantar kad kawin..i appreciate that, dah tu jangan la tanya aku "ko bila lagi, tunggu buat pa lama.."(hah...korang taw ape masalah aku kan..tanya buat pe lagi)
3. Larangan oleh family aku untuk ke Terengganu berjumpa dia. Kenapa....kenapa..kenapa..???
4. Family aku lebih busy dengan adik beradik ku yang lain dari mendengar ceritera ku. Walhal ada 4 beradik je pun.
5. I miss him so much..even jarang kontek..jarang mesej..it's ok...aku faham dia keje...
6. Walaupun kawan2 aku ada jugak yang masalah cam aku, sekurang2nya...diorang selalu berjumpa..walaupun bergado..diorang selalu gak berteman...  


Conclusionnya...sebab...family aku yang terikat dengan peraturan hidup yg ntah hapa2...that's it..aku nak gak kebahagiaan cam orang lain.  Family aku taknak dengar kisah aku..Ok..aku boleh terima, tapi bila aku nak create cerita hidup aku, itu tak boleh..ini tak boleh...contohnye, family aku cakap kat aku


"takmau dengar pasal semua ni"...bila aku tak cerita..
"kenapa tak cerita?kita kan keluarga"....bila aku nak cerita..
"takmau dengar..tak mau dengar"....mana satu nih...




Lalu..aku menangis sepanjang highway tu....tu je la yang aku mampu..Aku berjalan atas satu tali je sekarang...kalau silap step...sah2 aku akan terjatuhhhhhhh jauh kedalam gaung yang aku tak tau apa yang ada dibawah tu. ...Sangat terasa alone...Aku pun nak create hikayat cerita aku sendiri...aku pun perlu ada kehidupan aku sendiri...just please don't be such that selfish of making me as their own toys...



7 comments:

  1. Ween..prcntaan terhalang ka?sedynya..
    dok kat bertam??dekat ngan umah ceq la?
    huhuhuhuhu...
    bleh jumpa ni/..
    hahahhahah

    ReplyDelete
  2. Amira...haha...thalang la jugak. Tapi mampu btahan 4 thn lebey tuuuu..haha..umah hg kat na??bole2..jom teman aku tgk wayang..agagaga

    ReplyDelete
  3. tu ka...
    ceq pun da pngalaman camtu gak..yg pnting sabar..si abe tu kna sabar la nak amik hati parent kita..lama-lama ok la..alhamdullilah..

    Umah ceq kat tasek gelugoq..
    hg dok bertam apa?
    bertam indah?
    bertam putra?
    or bertam perdana?

    Tgk wayang bleh saja..ceq kaki wayang..
    hahahha..

    ReplyDelete
  4. weh aween, awat hg x ajak je dia kwen?x ckup duet ag? huh!lmbat btoi laki ni kan.ak rasa klo ko kwen even duk jaoh x la sepi sgt kot.he..jz idea

    ReplyDelete
  5. tu la...xckup duet la jgak. aku pun xkisah kalau dok jauh pun bila da kwin. Ni, jgn kan kawin..tunang pun blum..xda tanda..mcm2 bley jdik..hukk.hukk..

    ReplyDelete
  6. wei lama gak 4 thn! aku pun baru 3 thn stengah. takpa awi, ada jodoh tak kemana~ aku pun putus macam nak mati aritu, last2 tunang gak..dont worry k, doa byk2, mintak Allah bagi petunjuk yg terbaik :)

    ReplyDelete
  7. haha..sbenaqnya 3 thun kot..tpi sbb xda tarikh aku terima lamaran dia...ttiba dh rasa cam kapel..so, decide amik tarikh 1st time pertemuan tu la..huhu..aku rasa hg kapel dlu la syg oi..tu aa..klu ada jdoh tu..ada la..sob..sob...sob.. bnyk nye dugaan tuhan nk bagi utk relationship yg lma2 ni kan..huu

    ReplyDelete