Labels

Pages

Tuesday, August 24, 2010

Prof Jin n Yu can


      Keje macam hapa. Mardi seberang perai, kalau ada membe2 aku yang teringin nak keja sini rela aku tak sarankan. Carik tempat lain. Mula2 seronok la, sebab pikir keje. I don't mind kalau kerja berlandaskan "kerja". Aku memang suka sangat bab2 keje mengkaji nih. Yela, dah memang bidang aku. Mula tu aku tak boleh terima sebab ni bidang padi..tumbuhan..Tapi pengalaman, aku jadik tak kisah tapi bila dah mula dalam seminggu dua, aku dah mula rasa tak senang. Aku kerja bawah sainstis from China yang buat research pasal padi hibrid sebab nak meningkatkan hasil pengeluaran padi kat Malaysia. Aku rasa seronok jugak bila dapat kerja dengan orang luar beb. Tapi kalau dah sampai petri dish sekeping dua pun suruh aku gi opis dia and basuh petri dish sekeping dua tu, tak ke dah melampau. Ape kau tak boleh basuh sendiri ke. Tak pe..Aku senyum je sebab Si Jin Deming and Si Yu Can ni boleh sengih macam kerang busuk, so aku ignore je. Basuh je lah. Itu untuk story beberapa bulan lampau. 


      Lepas tu masa 6 1/2 bulan yang lepas, si Jin Deming jatuh motor. Hahaha. Kelakar giler. Sekali dia langgar lobang daaa..Mana tak melantun pastu terseret makan batu jalan. Then aku tak kisah la lagi, tapi kalau dah seminggu 3 kali suruh aku pegi farmasi beli ubat untuk dia, memang hampeh la tu. Luka terseret je pun. Manja yang amat siap pakai tongkat dua lagi tu. Jadi siCapit la seketika. Pastu dia pegi heboh satu Mardi yang dia jatuh motor. 1st time masuk emergency pun punya tak terhingga punya nak cakap kat semua nurse dalam hospital tu. Aku cam nak nangis bila aku lah translator dia yang abadi. Itu baru pergi klinik. Tak masuk pergi shopping lagi. Ya, untuk pengetahuan semua. Aku adalah Research Officer kontrak kat Mardi tu, tapi kerja lebih dari satu jawatan. Jawatan tambahan aku adalah translator, driver, assistant, secretary dan baby sitter. Hebat kan..Gaji sama je ngan standard jawatan aku RO..'RO' je ok...Bukan aku nak berkira pergi bawak diorang tu jalan2. Memang minyak boleh claim, tapi maintainance sapa nak tanggung??Bukan dekat ok untuk pergi shopping, sebab kat area Bertam ni mana ada shopping complex. Jadi terpaksa pergi Seberang Jaya dengan melalui highway. So suck.!!! untuk pengetahuan semua, shopping tu time keje...tak kira time mana..On da spot, vroommm...pegi...

      

        Ceria nyeeeeeerr la muka masing2..Dalam gambar ni dah edit untuk menjadikan hakikat sebenar ketidak hipokritan aku. Semuanye benar2 belaka. Dan Jika tidak diedit, gambar ini akan menjadi sehebat2 hipokrit. Jadi, terserlahlah kebenaran ini. Haha..Meeting yang membosankan pada aku. Memandangkan aku bosan lalu aku pergi mendapatkan makanan diluar. Makan..makan..makan..makan..

             Beberapa minggu berikutnya, Jin Deming telah pulang ke Negeri asalnya. Aminnn....Tinggallah si Yu can..Ya, masa aku telah tiba. Banyak yang aku ingkar arahan dia. Mamat tu baru umur 28. Jenis suka buat keja dua kali walau pun boleh settle skali gus. Tapi gedik gak nak wat 2 kali. Masalahnya, kalau dia yang settlekan tak per aa..Aku gak yang kena settle untuk dia. Last2 aku buat by my own way.Huh.!! (-__-)..

        

No comments:

Post a Comment