Labels

Pages

Saturday, August 21, 2010

My little moment..



The meaningful time when I was born. 19 Jun 1986 kat Hospital Carrison di kem tentera Terendak. Firstly, masa mak aku tengah mengandungkan aku..mak aku ngidam nak makan sabun cap kapak. Mak aku baru test kat lidah then mak aku tak berani sebab lidah dah luka sikit.Haha.. Masa mak aku wat check up kat doktor, doktor detect aku adalah lelaki..WHAT??? LELAKI ok..Tetiba yg dilahirkan adalah aku...Seorang bayi perempuan yang cukup sifat keperempuanan ni..hehe..Hospital tu terus buat kenduri pulut kuning...

Aku memang paling suka pakai baju Popeye...And favourite doll kegemaran aku yang kaler biru kat atas kusyen tu. Memang tak boleh tidor kalau tak takde.Masa ni rumah aku kat Taman Bunga Padi. Crowded dengan orang yang biasa kita nampak. Bila laki pergi kerja, bini2 mula la buat mesyuarat tingkap ngumpat sana..ngumpat sini..Aku selalu nampak sebab pagi2 aku suka lepak kat porch keta main ngan doll aku...

My dear nanny...Nenek aku ni la yang selalu jaga aku. Every morning, tengah aku dok sedap tidor tetiba aku rasa cam ada orang dok belai rambut aku. Tok aku la tu sedang meletakkan minyak kelapa kat rambut aku..Pergh...Permaisuri betul la aku ni..Pastu setiap kali tok aku nak nyebokkan diri kat dapur, dia selalu tinggalkan aku sekeping kertas dengan sebatang pensel atau kaler pensel supaya aku boleh melukis. Ayat yang suka guna "nah, main draw...draw..."..tok aku speaking omputih tuuu.....Aku ni tak banyak cakap sangat, bertindak mengikut arahan.Tangan yang aku mula pegang, tangan kiri...Left handed...My mom and dad sibuk kerja...Abang2 aku semua sekolah. Tinggal aku ngan tok aku jel ah dalam rumah tu..Tok aku slalunya takkan tinggalkan aku ngan tv sebab dulu ada iklan pasal penderaan kanak2..Iklan tu guna anak patung yg lebam2 siap ada suara latar budak nanges...giler takut akuu.....

Time ni paling besh..BESDAY PARTY aku..haha..5 tahun kot..Tu angah aku yang pakai baju belang2..haha..Tengok...kecik2 lg dah dapat guitar..Lagu feveret bapak aku masa main guitar tu.."I can get know"...dari awal sampai sudah aku dengar ayat tu bapak aku sebut..ahaha...






ooo..yeah...time ni darjah 2 (2 Kamil)...cikgu tu sebenarnya cousin aku...Kak Shidah...Well, dulu aku memiliki rambut yang sangat panjang melepasi paras punggung sebab tok aku yang selalu uruskan..Memang sihat gila rambut aku time kecik2..Daddy aku plak selalu letak santan time hujung minggu. Pernah aku naik rimas sebab kena jaga rambut tu gila2..Pernah juga aku memberontak tak nak letak santan kat kepala. Abah aku nak jugak letak...Aku gedik2 kaki sampai tersepak santan tu..HAAAA.......Gila gabra aku...Apa lagi...kena tibai la aku dengan tali pinggang...haha...

Aku dah pindah ke rumah baru..Hadusss..Pakai tudung labuh oo time ni...(T_T) insap seketika...my dear nanny ikut pindah..Rumah yang lebih luas...laman and permandangan yang lebih luas...






So..here just a few sweet time for me....Kadang2 teringin nak jadik kanak2 balik..alangkah indahnya kalau boleh kembali zaman kanak2...Tak de benda kena pikir pun..main je dunia aku...Yang lain2 mom and daddy uruskan...tak yah susah2 nak carik pasangan hidup..tak yah susah2 pikir nak carik duit..tak yah susah2 nak melukakan dan dilukai...indahnyaaa...






No comments:

Post a Comment