Labels

Pages

Tuesday, November 30, 2010

Music....was just my life

Masa aku kecik molek dulu, aku dapat guitar mainan..maka sejak itu lah aku berkecimpung dalam dunia seni.Aku rasa dah macam keturunan kot. Sebab angah aku pun dah jadik cikgu musik. Walaupun tak sampai tahap musician kat dunia ni. Tapi aku rasa enough kot sekadar main sikit2..persembahan sikit2...sekadar suka2...tak da la sampai tahap nak jadikkan punca rezeki..Starting belajar lepas amik exam PMR. Aku mintak angah aku ajar main guitar sebab dah gian sangat tengok dia dok main. Dok sampai form 5..guitar tu hilang..seingat aku kaler hitam. kapok je pun. Then aku pun bersedih hati la. Hari2 pasang lagu kumpulan The Eagle..tengok diorang main guitar. Bergenang air mata aku. Pada malam 19 Jun 2003, daddy aku baru balik keja. Seperti biasa, daddy aku bawakan kek untuk aku. Setelah makan dengan lahapnya, daddy aku suruh aku angkat barang kat bonet keta. Aku yang terkedek2 bukak bonet keta ternampak ada kotak besaw punya...Aku pun pelik. Dalam hati 'besarrr ni...camna nak angkat..haish'..aku gagahi jua...tapi bila angkat, rasa cam ringan2 jugak. Aku tengok kiri kanan..Clear...Aku pun bukak...Sebuah guitar berkaler biru tua diselit dengan pick kaler biru tua jugak terpampang di depan mataku..Aku terlupa..lalu.."arghhhhhhhhh" terjerit aku disitu..thanks to my dad. Beliau tak sanggup tengok anak pompuannya bersedih la tu. Beliau cakap, lagi pun nak SPM...bagi semangat sikit...Ada corak bunga2 lagi kat situ.

"bila la aku nak glamour.." angan aku..
Merata tempat aku dah bawak guitar daddy aku tu. Sampai my dear sweetheart pun sanggup beli guitar yang kaler almond tu nak belajar jadi cam aku. Tapi, bila dah kapel..beliau tinggal berkepuk dalam almari beliau. So, daripada rosak beliau pun bagi la kat aku. Keyboard tu pulak, aku baru je belajar. Aku tak taw la kurun ke berapa dah keyboard tu sebab tu abang aku punya. Cuma aku yang buat cam harta aku sendiri. Haha..Yelah..nak belajar, so aku pinjam la. Huhu..Impian aku..nak tambah banyak lagi instrument lain such as drum..guitar letrik...bass..segala tong2 speaker..senang criter..aku nak bukak studio kat umah aku..haha

5 comments:

  1. aku da gitar gak...
    warna biru..
    tapi aku tak pandai main samapi la..dah 5 tahun beli..
    hahahhahahahha

    ReplyDelete
  2. huish...hg beli ka??blajaq..blajaq..meh aku ajaq...

    ReplyDelete
  3. tak..abah aku beli..dia dlu main dram..tah mcm mana dia beli gitar..aku tak pandai la..hang nk ajaq?bleh saja..
    hehe

    ReplyDelete
  4. abah hg dulu kumpulan rock malaya ka?best aa daddy hg pandai main drum..mesti ada band sendiri...huhu..mesti ada studio kat umah..tnya la daddy hg..ada tak drum 2nd hand nk jual??aku ingt nk beli..huhu

    ReplyDelete
  5. dia main masa muda la..
    masa tua abis masa tgk wayg ja la ni..
    heeee!
    umh aku mna la ada studio..reban ayam ada la..
    hihihi

    ReplyDelete