Labels

Pages

Sunday, September 5, 2010

What people thinkin'...it's hated..


Ni benda yang slalu blaku kat aku sejak akhir2 ni. Lepas aku starting berjauhan ngan beliau, ade je cipan2 yang mula dok ngatur strategi. Yang perempuan, taktik perempuan..yang laki, taktik laki. Aku pelik, apa kes dengan diorang ni. Bila explain bagai nak rak pun, diorang tak pedulik. Naaaakkk gak. Let me straight forward, what ever pun diorang buat, it was totally annoying. 

Taktik Pompuan: 
  •  Mintak tolong dari beliau itu ini..amek kat stesen bas la..anta kat stesen bas la..hantar situ sana sini..(masa aku kat UMT dulu, tak nak plak mintak tolong dia)
  •  Luahan perasaan, family prob lah..kwn2 prob lah...study prob lah...bf prob lah..(aku sangat2 pelik, apsal time aku kat sana tak nak cerita prob2 tu kat beliau
  • Yang lagi best, siap berani call aku..mintak atas jasa baik aku untuk bagi beliau kat dia..haha..lagi gila..(ape ingat beliau tu barang ke main bagi2.klu nak sangat, cakap sendiri la kat beliau)
  • Cerita sakit itu...sakit ini...pastu bila beliau dah spend time bersama, suka la. Thanks for everything la konon..pastu nak balas la budi tu, kena la jumpa lagi..(taktik kanak2 la wei)
Taktik laki:
  • Nak testing masuk minang, nak takut ape..jodoh ditangan tuhan (ape ingat main kawin2 ke..benda camni boleh buat main)
  • nasihat yang bukan2 (kalau nasihat tu berguna tak per la..ni tak, suruh tinggal..sebab gedik nak masuk line)
  • Hari2 kalau jumpa, sebok tawar diri "saya sanggup tunggu".."tak nak kat saya ke"..."saya suka awak, awak baik"...(ceh..bayang sendirik..3 tahun dengan kenal beberapa bulan..sendiri mau ingat la..mana satu aku pilih..)
  • Hari2 bagi bantuan..hari2 nak tolong itu ini..hari2 buat ayat manis..(naik meremang bulu roma..gelis siotttt...)
Taktik2 tu aku dah bincang dengan beliau. Beliau suruh ignore je. Susah la berdepan dengan orang tak faham bahasa nih. Dah terang lagi nyata, we both have to be together..Pernah sekali tu, ada sorang mamat ni tanya, 
"saya sanggup tunggu awin walaupun hantaran tinggi..semua tu saya sanggup..awin setuju tak?"..
tak sampai 1 saat..terus aku direct kata.."tak!!"..padan muka..pastu sok lusa buat lagi..Tak paham bahasa betul...
Ada setengah orang tu, dok rekemen."Aween, si dot..dot..dot.. ni baik..ade keta..ada rumah...dia hormat orang tua..tengah carik calon..jom saya bawak awak jumpa"
bila aku cakap, "saya dah ada..carik lah orang len"..
selamber je dia cakap "ala kita jumpa dulu, mana tau awin lebih ok ke ngan dia"..hey..ingat aku kapel ngan beliau main testing2 best ke tak ke...mane aku taw mamat tu baik ke tak..daripada aku nak starting kenal..baik aku stay ngan beliau yang aku dah taw baik buruk dia...3 years..please stop do this nonsense...

Tulah riwayat aku di waktu keja ni..Letih..letih sangat layan kerenah..benda2 macam ni la buat aku sensitif bila bersembang dengan beliau..sekali gus boleh bawak gadoh...Sedangkan kitorang tengah elok2 bahagia..jangan la ada dalang2 yang sebok nak nyelit dalam riwayat kitorang..Banyak lagi orang lain yang single2..yang boleh buat awek..yang boleh buat bini..Ape yang tinggal kat aku ni, biar la menjadi kisah kitorang. Kitorang nak develop riwayat sendiri..Pahit manis..semua tu biarlah kitorang yang hadapi. Tapi jangan la orang2 yang camtu menjadi sebahagian dari peristiwa pahit kitorang. Aku dah lama lalui benda2 pahit berkait ngan orang. Bagi la aku bernafas sikit. Bagi la aku bersama secebis kebahagiaan sikit untuk aku selitkan dalam diari hidup aku..mohon...Kalau diakhir riwayat ni, beliau sendiri yang nak tamatkan kisah ni..Biarlah hanya dari dia..bukan disebabkan orang2 macam diorang tu..Aku?? sama sekali akan terus menyokong beliau..segala keputusan, ditangan beliau...Kerana aku pasti, apa yang dilakukan hanya untuk kebaikan diriku..

No comments:

Post a Comment