Labels

Pages

Monday, September 6, 2010

Bidong Island extra about him.

Ni kiranya disebalik tabir "Bidong Island In Memory" la. Fakta2 ni, aku tanya sendiri dari beliau. Tettt..!! There's a part yang aku buat point yang mana beliau pun terlibat untuk hasilkan story nih.

Part 1: masa aku muntah dalam bot (on the way ke Bidong)


  • Sah n confirm that beliau sedang memandang aku..haha..(bangga)..he said that, "masa tu rasa cam nak tolong..tolong tadah ngan pembesar suara..kesian tengok, tidur ternganga punya nak tahan muntah..hahaha"...chit..
Part 2: masa aku makan ke...minum ke..lepak ke..atau segala jenis macam yang dia turut ada masa tu..
  • "I'm watching you..."..he did??hahah
Part 3: Masa kelam kabut kayak aku n aya nak terhempas...(salah arah)
  • Kalut ja beliau menuju kearah kayak kitorang...bukan sekadar untuk bagi tunjuk ajar..malah cuba berniat buruk..iaitu.."Saje..ingat hati nak terbalikkan kayak korang..hahaha"..ooo..begitu rupanya..
Part 4: Dia tegur masa kitorang tengah main pasir
  • Sebenarnya, time free tu..dia nak ajak bersembang...nak tegur aku..tapi orang lain yang tolong jawab..bila aku cakap, apsal tak direct ja..He said, "maluuuu".hahaha..
Part 5: malam akhir masa kitorang tengah tengok bintang..dan sebelum dia ikut membe2 dia nek bot..
  • malam tu aku tunggu tengok je, dia nak datang cakap ngan aku ke tak..he said, "cari sayang malam tu,ingat nak ajak jumpa..nak sembang...dah tak jumpa pegi sembang dengan orang lain la..pastu ah membe ajak..ikut je lah"...ooo...begitukah...adeh...rasa nyesal tak mencipta memory yang lebih baik kat situ..ingat tu nak jumpa gak..nak settle question mark kt kepala nih..ngee~~~
Part 6: waktu bersalaman ngan fesi and perpisahan..
  • Beliau tegur aku "aween, sombongnye"..saat akhir..malu ke tak malu..beliau terpaksa tegur gak..tu je kesempatan yang ada..and beliau mintak kalau jumpa kat kampus..tegur...I wish that also, but as I can say that...aku takde nombor kontek dia masa tu..lalu aku berserah je..
Part 7: waktu bot berlalu pegi..
  • Beliau ada lambai tangan kat aku..beliau cakap, "sangat berharap dapat jumpa lagi"...
Tu je la part2 yang ada ngan beliau..masa kat Bidong...Lepas seminggu, masa tu aku on the way nak balik menuju ke van kuning..mbe aku ckp.."aween..along la wei"..aku terkejut..kembali..dup..dap..dup..dap..
Aku diam..buat2 tak nampak..saje..nak test..tetiba..

"Hai aweenn...dari mane?"...lepas sembang tu...kitorang bersurai..tiba2....aku baru teringat..alamak..camna nak kontek dia ek..mana ada nombor dia..adeh..berserah lagiii....

Suatu hari aku teringat...Qilah nak kenalkan kawan dia..aku testing tanya direct terus..

Aween: Qilah..budak yang hang cakap tu nama along ka??
Qyla     : Ha'ah..awat aween??
Aween: Aku rasa aku dah jumpa la yang mana satu..
Qyla     : yaka..hahaha....bagus la camtu..
Aween: Ade no dia tak??forward sat..
Qyla     : wow..express..k..

Bila aku msg...yup..just got it..Sebenarnya, qyla pun ader crita pasal aku..cuma, clue tu berbeza sikit..qyla ckp kat beliau, "Dia pakai spec"...Tapi masa aku pegi Bidong tu..aku tak pakai spec...So, dia ckp "Patut la tak jumpa...masa kat Bidong"..it's ok..lastly..I'm the same girl...spec or not...It's me only...

Long lasting..4 ever..
Tula orang kata jodohkan..walaupun aku asyik berserah je...tak badjet akan jumpa lagi...tak sangka...jumpa gak..Dia pun cakap, happy sangat!!...Dan aku..bersyukur...tangisan lampau dapat ku kikis..riwayat baru dapat dicipta..untuk yang terakhir kalinya....Semoga kan kekal selamanya..aminn

2 comments:

  1. so romantik .... pandai k.ween tulis ... aduh ... tersentuh jiwa and raga ... (pieya)

    ReplyDelete
  2. huhu...maceh piyaaa....uuu....tharuu

    ReplyDelete