Labels

Pages

Tuesday, September 14, 2010

My dear "Bobo"


Hari raya ni aku dah tak dapat duit raya tapi aku dapat sekor anak kucing. Aku namakan dia Bobo.Mula tu aku nak namakan dia Ben, tapi bila aku terpikir cam lawak pulak bila terbayang daddy aku aku panggil dia "Ben...ben.."..hahaha...Kucing aku yang first dulu nama Boy..sekarang dah jadik bapak kucing dan sangat manja. Masa aku dapat anak kucing baru, aku agak la si Boy cam majuk. Aku panggil pun dah tak nak datang. Banyak diam dah. Bila aku gaulkan Bobo ngan Boy, baru la Boy ok. Mula tu aku takut gak, sebab Boy ni bapak kucing. Bobo pulak anak kucing, buatnya Boy baham si Bobo...naya ja. 

Bobo berusia sebulan.
Gambar Bobo tu, time aku bawak dia balik rumah tengah tidur atas baju raya aku. Kat rumah aku ada sekor kucing betina yang anak2 dia sebaya Bobo. Si Bobo ni kelaparan tergedik2 berjalan menuju ke Girl (nama ibu kucing aku sebaya Boy). Si Girl bangun dan terus marah si Bobo. Aku sedih giler. Aku bagi la susu tepung Fernleaf. Dia minum, tapi anak kucing kan. Perlukan zat, disebabkan tak cukup zat...dia berak cirit. Lemah semacam je. Takut gak aku. Aku suruh mak ngan adik aku bawak gi klinik sebab aku balik Penang (kerja la beb). Masa kat Penang, aku beli susu tepung khas untuk kucing. Dahhh dapat...pastu tengah sebok nak carik collar tag untuk Bobo. Dulu masa aku aku beli kat Boy, hilang pi mana ntah. Sebab buat sangat nakal. Buas......Dah nyawa keberapa ntah aku berjaya selamatkan dia. Adeh...Si Bobo ni, aku nak beli yang mahal sikit,kasi kuat..tak de la hilang dah kot. Masalahnye, pemilihan kaler untuk Bobo. Aku kompius sikit.



Mula2 aku nampak, aku teringin yang kaler putih bunga2 tu..tapi si Ben ni jantan la plak. Pastu ingat nak amik yang ada semut tu tapi takut cepat kotor. Yang warna-warni tu pun cantik gak, tapi ok ke ngan Bobo selaku jantan nih. Pastu nampak kaler merah, aku suka..suka..suka...tapi, sesuai ke ngan kaler dia?? Pastu nampak hitam punya, tak kotor..sesuai ngan semua...jantan pun bole..kaler badan Bobo pun masuk je...Erm..adeh..tapi masih berfikir...kalau la Bobo boleh bercakap..kan senang...Kau pilih je mana kau nak, Bobo...Aku sedia membeli untuk kau, asalkan kau jadi penemanku yang setia...uhukk.uhukk..

No comments:

Post a Comment