Labels

Pages

Sunday, October 3, 2010

Dear moon, please bring me with you...

Kalau dulu,

Aku mahukan,
Aku berharap,
Aku meminta,
Aku menginginkan,

Tapi kini,

Aku relakan,
Aku tak minta,
Aku tak berharap,
Aku redha....


Kata2 yang sering bermain difikiranku. berlegar disetiap kalinya ku membuka mata. Empangan embun ini, tak pernah lelah melepaskan air yang mengalir. Laju sederas air terjun. Kalau dulu, aku tak boleh hidup tanpanya. Dia milikku. Aku sangat memerlukan. Apa pun yang terjadi, aku mahukannya. Dia hanya untukku. Apa pun halangan sedia ku tepis. Berdiri tegak tanpa mahu berganjak, biar pun yang datang jutaan bilah pedang yang bisa menghunus ke hati ku.

Tapi kini?? Ya kini...Aku lebih lemah. Setiap belahan tajam pedang yang sudah sedia menghunusku bertahun lamanya berjaya melemahkan aku. Aku tidak lagi berdiri tegak. Lemah rebah ke tanah. Tidak lagi berharap...tidak lagi meminta...dan aku redha kalau itu takdir ku. Perginya diriku, aku relakan...perginya dirimu..tetap jua ku relakan walaupun diri masih memerlukan. Terbaring ku di situ..hanya membiarkan masa menentukan segalanya. Pejam ku...hanya untuk mu. Pergiku, hanya untuk mu. 

Dimana pilihan ku??perlu adakah persoalan itu? Tiada pilihan untuk hikayat hidup ku.Sejauh mana pun ku berusaha, tetap takdir yang sudah menentukan arah tuju...Aku masih terbaring disitu..melihat langit. Awan,bantu lah aku...Langit nan biru, bawalah aku...Bintang yang indah, sinarilah diri ku..Bulan purnama, izinkanku bersama mu..

Putus harapan??Apakah janji ku terhadapmu..??Ku menjanjikan kebahagiaan untuk mu. Ku menjanjikan senyuman untuk mu. Lalu aku bangun. Duduk....tidak mampu berdiri. Menanti sekali lagi hunusan jutaan pedang itu. Ya...Aku mampu...hanyalah kerana diri mu yang masih memerlukan aku. Hanyalah kerana dirimu yang masih menjadi aku satu-satunya kebahagiaan dalam hidup mu. Kerna kau lemah tanpa diri ku, aku rela menjadi kekuatan sekali lagi untuk mu. Bantulah aku wahai kekasih, untuk bangun semula berdiri tegak bersamamu menanti taman indah untuk kita. Jika, suatu hari nanti kau bersedih, kerna diri ku. Kau lemah, kerna diri ku. Dan kau melihat nun jauh disana ada sinar bahagia untuk mu walaupun tanpa diriku....aku redhaaa...Lambaian indah sedia ku nanti..melihat kau lebih bahagia..



Bulannn...janji padaku..bawaku bersamamu..


2 comments:

  1. Awat ni..?walaupun apa yang jadi kat hang..ceq harap hang bahagia..sedih la..
    macam lirik lagu pun ada..pandai betoi hang..
    leh ganti Yuna ni..
    jangan sedih sangat nah..kuatkan hati..
    Aminnn..

    ReplyDelete
  2. Amiraaa....sob..sob...sob..maceh...huk..huk...
    Uuu..tharu..T_T..
    Oh bulan=yuna..adeh...
    Maceh mdoakan diri ku...ishk..ishk..

    ReplyDelete